9 Ocak 2016 Cumartesi

Mehmed Emin Tokadi (sayfa 148)

        Sultan I. Mahmud Han'ın İran üzerine ordu gönderdiği sırada,Mehmed Emin Tokadi Hazretleri bir sabah vakti talebelerinden İshakzade Yahya Edendi'nin evine gitmiş ve ondan bir oda istemiş. Sonra kendisi için ayrılan odaya girip tefekküre,murakebeye başlamış. O gün ikindi namazı vaktinde aptes ve namaz için dışarı çıktığı sırada talebesi bir miktar yemek ister misiniz diye sorunca, "Yok Yahya Efendi. Ben senden yemek isteyecek vakti bilirim." demiş. Ertesi gün ikindi vakti neşe ile odadan çıkarak, "Elhamdülillah! Allah dualarımı kabul buyurdu. Sultan Mahmud'dan çok iyilik ve iktam gördüm. Şimdi de ona dua ederek zafere ulaşmasına vesile oldum. Böylece hakkını ödedik. Bugünkü bu saati bir yere yazınız." buyurdu. Daha sonra Sultan Mahmud'un zafere ulaştığı haberi geldi hem de tam Mehmed Emin Tokadi bu sözleri söylediğinde.
         Bu isim bana bir yerden tanıdık geliyor ama neyse. Burada aslında çok güzel bir şeye değinilmiş. Birbirinizin üzerinde hak kalmasın. Mehmed Emin Tokadi Sultan Mahmud'un kendisine iyilik yapması üzerine onun için duayı hiç esirgememiş ve Allah'da dualarını kabul etmiş. Ben bu efsaneyi çok beğendim hatta içlerinden en çok beğendiğim bu diyebilirim çünkü çok güzel bir hayat dersi veriyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder